Yaşam

Lastiğiniz Tamir Edilebilir mi? Araba Lastiğinizi Kullanmaya Devam Etmek İçin Yapmanız Gereken 10 Şey

Eğer lastiğiniz sizi yarı yolda bıraktıysa evvel sorunu teşhis edip sonra bu formülleri deneyebilirsiniz!

1. Lastiğinize küçük bir yabancı obje girdiyse…

Eğer lastiğiniz epey yavaş bir formda iniyorsa çivi üzere bir materyalin girmiş olması mümkün. Bu inme suratı ise bazen saatler, bazen günler sürebiliyor. Bu durumda rahatlıkla lastiği kullanmaya devam edebilirsiniz fakat bir tamir kitine ya da bir lastikçiye gereksiniminiz olacak…

2. Şayet lastiğiniz çok süratli iniyorsa…

Lastiğiniz çok süratli iniyorsa büyük bir hasar almış olması muhtemel. Bu durumda alanında uzman birinin lastiği dikkatli bir biçimde incelemesi kaide. Şayet hasar çok büyük değilse lastiğinizi tamir edip kullanmaya devam edebilirsiniz.

3. Lastiğin yanak denilen kısmında hasar varsa?

Üzerinde sıklıkla tartışılan hususlardan biri, yanak bölgesindeki hasarlardır. Lastiğin yere değen kısmıyla jant ortasında kalan yanak kısmındaki hasarların lastiği kullanılamaz hale getirdiğini düşünenler de, tekrar kullanılabileceğini düşünenler de vardır. 

Burada lastiğinizi kesinlikle bir lastik uzmanına gösterebilirsiniz.

4. Şayet lastiğiniz 1 ay üzere epey uzun müddetlerde iniyorsa…

Eğer bu türlü bir durum başınıza geldiyse bu kere maksat değiştirmeniz gerekebilir. Bunun sebebi lastiğe giren epeyce ufak bir cisim olabileceği üzere, hava kaçağı ya da jant yanaklarındaki bir sorun de olabilir. Jantlar tamir edilebilse de bunun pek tavsiye edilmediğini belirtelim.

5. Lastiğim balon yaptı, kullanmaya devam etmeli miyim?

Balon tabiri çoklukla lastiğin yanak kısmındaki incelme sonrası basınç nedeniyle oluşur. Bu form bozuklukları kısa aralarda çok fazla soruna yol açmazken uzun aralık ve yüksek süratlerde balans yapacağından titremeye ve sese neden olur. Bu durumda da lastik uzmanına gösterebilirsiniz lastiğinizi.

6. Lastiklerimde oluşan sistemsiz aşınmaları nasıl giderebilirim?

Arabamızın lastikleri vakitle aşınmaya maruz kalır. Çoklukla ön lastikler art lastiklere nazaran daha süratli aşınmaya meyillidir. Lastiklerin ömrünü uzatmak için ortalama her 10-15 bin km’de bir ön ve art lastikleri rotasyon yapmak yararlı olacaktır. Bu sayede aşınmayı biraz daha istikrarlı hale getirmeniz mümkün. Ayrıyeten rot, kamber ayarları nizamlı denetim ettirilebilir.

7. Ülkü basınç pahası ne olmalıdır?

Araba özelliklerine nazaran kullanılan lastik ebatları da değişiklik gösterebilir. Hasebiyle ülkü basınç pahaları de farklılık gösterecektir. Aracınızın lastikleri için ülkü basınç kıymeti birçok otomobilin şoför kapısının iç kısmında yazmaktadır. Şayet yoksa, kullanma kılavuzunda da bu bilgiyi bulabilirsiniz.

8. Sırf bir lastiğimde sorun var, hepsini birden değiştirmeli miyim?

Genellikle maliyet avantajı nedeniyle sırf sorunlu lastiği değiştirme yoluna sıklıkla başvurulur fakat bu formül başınıza keder açabilir. Lastik ebatları birebir aynı olsa dahi desen farkından ötürü yuvarlanma direncinden yol tutuşuna kadar birçok şey olumsuz etkilenir. Bu durum araç muayenesinden geçememenize de sebep olabilir.

9. Lastiklerimi nasıl saklamalıyım?

Her eser üzere lastiklerin de bir raf ömrü vardır. Kauçuk unsuru uzun müddetlerde sertleşme yapmaya müsaittir. Sertleşmiş bir lastik ise yol tutuşunu zayıflatarak vakitle lastiklerde çatlamalara sebebiyet verebilir.

10. Kış lastiklerini yazın, yaz lastiklerini kışın kullanabilir miyim?

Yaz lastiklerini kışın kullanmak lastik ömrünü etkilemese de buzlanma ve yağışlı havalarda yol tutuşunu olumsuz tesirler. Bu durum kazalara sebebiyet verebilir. Kauçuk yapısı görece daha yumuşak olan kış lastiğini yazın kullanmak ise  lastiğin hayli süratli aşınmasına sebep olacaktır. Bu sebeple mevsiminde lastik kullanmak her manada daha sağlıklı ve verimli olur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort